Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2013 19:51 - Васко Кръпката: Мутрите и Слави Трифонов опростачиха българите
Автор: stoyan80 Категория: Изкуство   
Прочетен: 1966 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 11.11.2013 20:02



- Васко, с Мими Иванова и Развигор Попов си пътувал много в ония години из страната. Тези дни пак имаше изява с тях…

- Три години и половина свирих на барабани с група „Старт” от 1986 до1989 г. А сега, по случай 70-годишнината на Развигор Попов, участвах в сборния концерт с много певци и музиканти.

- А има ли млади надежди в младите рокендрол-банди?

- Има страхотен бум в момента. Има събуждане на тези стойности. Кичът вечно ще го има. Без него не може. Само че той си сменя физиономиите.

- Да не би да визираш чалгата?

- Разбира се, че я визирам. Визирам тази мазна, поп-текезесарска субкултура, която беше наложена от мръсните пари в България, от мафиотите, от мутрите и кандидат-мутрите. Чалгата не е само музика, а начин на мислене: „За крадец не ставаш сине, ти си будала...”, „Питат ли ме дей зората - шат на патката главата”. И още примери... Това стана в началото на 90-те години. И, разбира се... Слави Трифонов! Това е пълна гавра!
И... българинът си избра „Шат на патката главата!”. Жена ми е учителка по български език и литература и никога повече не може да преподава „Питат ли ме дей зората...”
 
- Да не би да са й забранили?

- Не! Защото учениците масово отговарят: „Шат на патката главата”! И когато аз имах разговор със Слави Трифонов преди време по този въпрос, му казах, че това са простотии. /На мен ми се разваля настроението, когато го виждам/. Той каза: „ Да, ама от това се изкарват пари!”. Отговорих му: „Сори! Щом искаш да изкарваш пари от простотията, трябва да си готов да приемаш пренебрежението на интелигентните хора”.

- Вие от поп- и рокгилдията се оказахте много солидарни хора. Сега Вили Кавалджиев е зле и вие организирахте концерт, на който да съберете пари за лечението му. Ще можете ли и този път да помогнете, както на Гого от „Тоника” и на други музиканти, и какво точно му е на Вили Кавалджиев?

- Какво ли не! Той е много зле. Болен е от няколко болести. За него сега се грижи синът му Роро. На 18 октомври стартирахме концертите в негова помощ в „София лайф клуб” - Богдана Карадочева, Ваня Костова, Милена Славова, Валди Тотев, аз с моята група и групата „Блус Трафик”. Вили е един от рок-гласовете на България. Няма да го изоставим. Ще му съберем парички за лечение. Ние сме гилдия.

- За всичките тези години на сцената вероятно имаш пинизчийски приключения?

- Ооо, да! Особено в ония години – по митингите, когато пеех, ми разправяха за две бабички - едната – „синя”, другата – „червена”. Излизам аз на сцената и „червената” бабичка възкликва: „Вижте го тоя с кръпките! Ей ся, като дойде демокрацията – всичките ше ходиме с кръпки!”. А „синята” бабичка до нея пък й отговаря: „Оле-ле-е, вижте докъде са го докарали комунистите, целия в кръпки да ходи!”. Един друг път пък, спрял съм с буса на „Подуене Блус Бенд” до един продавач на вестници. Аз съм с шапка. Побелял съм. Той ме гледа косо и ме пита: „Къде е Васко Кръпката?” Отговарям: „Вкъщи си е, почива си. Аз му поддържам буса. Шофьор съм му. Що питаш?”. Оня отговаря сериозно: „Аз съм му братовчед!”.
Запазвам самообладание да не прихна: „По каква линия, по майчина или по бащина?”, питам. Отговаря ми: „Няма значение! Да му предадеш много поздрави от мене”. Но не казва от кого точно. Казах му кротко: „Ами, добре”. И подкарах буса.  

14 ноември 2010, 16:14 София, България
Едно интервю на Керка ХУБЕНОВА (blitz.bg)

image


Тагове:   Васко Кръпката,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: stoyan80
Категория: История
Прочетен: 448234
Постинги: 197
Коментари: 69
Гласове: 234
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930