Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.12.2016 22:37 - Силата на правилното дишане
Автор: stoyan80 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 764 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 30.08.2017 00:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
image
 -Упражненията по дишане край морето са едни от най-полезните, тъй като откриват дробовете за морския въздух.

  Има едно нещо, което правим по 18 пъти на минута, 1080 пъти на час и 25 920 пъти на ден. Дишаме. И дори не се замисляме как. А ако някога се сещаме за дъха си, то е само когато го загубим. Въздухът не стига, когато сме тичали след рейса или изкачваме стръмни стълби. А при криза от астма или алергия направо се борим за кислорода и да си признаем - често ни обхваща паника. И с право - дишането поддържа живота ни. Тогава защо толкова малко от нас знаят как да го правят както трябва? Правилното дишане не само допринася за по-добрия ни тонус и усещане, че сме в хармония със света около нас. То все повече се възприема от специалистите като един от ключовите фактори за облекчаване на всякакви “модерни” болести - от безпокойство и стрес до изтощение. Все по-голямото внимание и контрол върху начина, по който дишаме, като използваме пълния капацитет на дробовете си, може да ни донесе разнообразни ползи - облекчава болката, намалява стреса и подобрява енергийните нива на организма ни, помага даже и при заекване. Във фитнеса също ще установим, че постиженията ни са много по-добри с оптималната доза кислород.


image
-Американка показва на сина си как функционират дробовете.

Много от нас са придобили вредния навик да дишат “плитко”, като поемат често и за кратко дъх, използвайки междуребрените мускули. Това се дължи на много от вредите, на които ни обрича съвремието ни - забързан начин на живот, стрес, лоша стойка и почти пълна липса на физическа активност. Повърхностното дишане може да се развие в хроничен симптом. Повече от хората дори не забелязват, че им е станало навик.


image
-Жена практикува дишане при упражнения по йога.

Правилното дишане всъщност е дишането с диафрагма. Наричат го още коремно, певческо или актьорско дишане. При него човек пълни с въздух целите дробове, като движи напред диафрагмата, а не гръдния кош. Като цяло това дишане се смята за по-здравословно, защото снабдява тялото с много повече кислород. Много често се използва при лечението на нервни разстройства и заекване. Според лекари и специалисти по фитнес при диафрагменото дишане се увеличава енергията на тялото, отпускат се коремните мускули и човек усеща облекчение, което се дължи на успокояване на сърдечния ритъм и намаляване на нивата на кортизол и въглероден двуокис в кръвта. Диафрагменото дишане се учи лесно и не е нужна никаква специална подготовка. Трябва да се упражнявате по-често, докато се превърне в навик. Най-простото правило, което трябва да спазвате, е да се повдига стомахът ви, а не раменете...

image

- Горе: Издишане с помощта на диафрагмата  / Долу: Вдишване с участието на диафрагмата

 Важно е не само как поемате дъх, но и колко често го правите. Ако се опитате да вдишвате по-бавно, ползата за организма ще е категорично по-голяма. Оказва се, че това действа и като естествено болкоуспокоително. Екип на Университета на щата Аризона провел изследване сред пациенти, страдащи от фибромиалгия - състояние, което се характеризира с болки по мускулите, сухожилията и ставите по цялото тяло. Установено било, че когато пациентите намалили наполовина вдишванията - 6 вместо обичайните 12 - 18 за минута, болката значително отслабнала, пише британският в. “Дейли телеграф”. Когато човек е в състояние на стрес или обхванат от паника, той неусетно започва да диша по-учестено. Това обаче води до химически промени в кръвта. Като резултат вероятно ще усетите, че главата ви олеква или че пръстите на ръцете ви изтръпват и се схващат, обяснява британският лекар Дан Ръдърфорд. Така може да се стигне до състояние на хипервентилация. Най-добрият начин е съзнателно да забавите дишането - поемайте дълбоко дъх с диафрагмата и ще се успокоите.

/ Източник : © www.24chasa.bg /


Учителят Петър Дънов: " Електромагнитни течения излизат от цялото тяло на човека. Особено са дълги тия лъчи, които излизат от очите, ушите, носа и пр. Тия лъчи са видими за ясновидеца. И тия лъчи са с различен цвят и от различен характер за дясната и лявата половина на тялото. Лявата ноздра приема повече магнетичното течение, което има връзка със слънчевия възел, а дясната ноздра приема повече електричното течение, което има връзка с главния мозък. Първото течение има връзка със сърцето, а второто - с ума.

image  
Въз основа на гореказаното, понякога като изключение може да се приложи и дишане през едната ноздра. Ако се поеме въздух през лявата ноздра, дясната се запушва с пръст; после се запушва лявата ноздра и се издишва през дясната. А ако се поеме въздух през дясната ноздра, се прави обратното.

Приемането на въздух през лявата ноздра има връзка повече с развитието на сърцето; тогава изпущаме въздуха през дясната ноздра. А приемането на въздух през дясната ноздра има повече връзка с развитието на ума. Това се прави, за да се възстанови равновесието между ума и сърцето или между електричеството и магнетизма. А понякога сменяваме двете ноздри, т.е. поемаме последователно ту през едната, ту през другата ноздри; това пак спомага за уравновесяване на двете течения.


image

Ако едно от двете течения вземе надмощие в организма, тогава това причинява нарушение в дишането. В такъв случай дишането вече не е пълно. В такъв случай може да се прибегне до дишане през една ноздра. Но естественото дишане е през двете ноздри.

Във връзка с гореказаното Учителя дава следните упражнения :

"Когато сте нервен, разгневен, направете следното упражнение: запушете с палеца на дясната си ръка дясната ноздра и през лявата поемете въздух, като броите мислено до 7. След това задръжте въздуха и мислено бройте до 10. После запушете лявата ноздра и през дясната изпущайте въздуха бавно и ритмично, като броите мислено до 9. Това упражнение помага за урегулиране на нервната възбуда, за успокояване на мозъка и за усилване на паметта. Това е особено необходимо, когато изучавате някакъв предмет. Сутрин и преди обед ще поемате въздуха през лявата ноздра и ще го изпущате през дясната. Вечерта ще поемате през дясната ноздра и ще издишате през лявата. Упражнението ще се прави 21 пъти на ден - сутрин, преди обяд и вечер по 7 пъти. Като правите упражнението правилно, ще изпитате особено приятно чувство, приятно разположение на духа си".

Ето друго аналогично упражнение на Учителя :
"Хубаво е човек да поема въздух първо с лявата си ноздра, като брои бавно 10-15. После да я запуши, да задържи въздуха в дробовете си около 30-40 секунди и след това да го издиша бавно и ритмично. Това упражнение може да се прави по 3-4 пъти на ден. То е нужно за всички, които се занимават с умствен труд. То е необходимо за здрави и болни. За предпочитане е да се прави вън на чист въздух, а не в стая".
 

(Източник: petardanov.com)



Гласувай:
3
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: stoyan80
Категория: История
Прочетен: 250413
Постинги: 178
Коментари: 53
Гласове: 165
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031